اندیشه من - اندیشه تو

هم نشینی برای آگاهی و دانستن

اندیشه من - اندیشه تو

هم نشینی برای آگاهی و دانستن

نقد و بررسی جلسات گذشته و برنامه ریزی برای جلسات آینده

گزارش چهارمین نشست انجمن " اندیشه ی من- اندیشه ی تو"  

روز پنجشنبه 29/2/90 چهارمین نشست انجمن " اندیشه ی من- اندیشه ی تو" در حالی برگزار شد که به دلیل بازگشت فراز بهزادی و لزوم ارائه ی گزارش روند جلسات انجمن به ایشان و نیز  در ادامه ی هدف از ابتدا تعیین شده ی " نقد" و "خود انتقادی" که از مهمترین مقوله های " نقد و نقد پذیری" است، موضوع جلسه " نقد و بررسی جلسات گذشته و برنامه ریزی برای جلسات آینده" انتخاب شده بود. 

در ابتدای جلسه تارا حیدری به توضیح فعالیتهای انجام شده تا کنون از قبیل: برگزاری جلسات، راه اندازی و به روز رسانی وبلاگ و ... پرداخت و پس از آن فراز بهزادی ضمن تشریح مجدد اهداف انجمن، به سوالات حضار در رابطه با موضوعات پیرامون انجمن پاسخ دادند و پیشنهادات و انتقادات افراد مطرح و جمع بندی شد. 

خلاصه ای از صحبت های فراز بهزادی در این جلسه:

- آمده ایم تا فرهنگ مطالعه را در خود نهادینه کنیم. تمرین پذیرفتن اندیشه ی مخالف و تمرین دموکراسی داشته باشیم.

- مرد بزرگ، " محمد مختاری" می گوید: یکی از بزرگترین بحران های جامعه ی ما، عدم درک حضور دیگری است! 

    و ما اینجاییم تا درک حضور دیگری را تمرین کنیم.

- ای کاش به اینجا برسیم که: من با تو و اندیشه ی تو مخالفم، اما حاضرم جانم را بدهم تا تو نیز بتوانی حرفت را بزنی!

در پایان جلسه نیز موضوع نشست بعدی انجمن ، " فرجام زن ایرانی" با ارائه ی فراز بهزادی تعیین شد که اطلاعات بیشتر پیرامون جلسه ی آینده را در اطلاعیه ی بعدی انجمن " اندیشه ی من- اندیشه ی تو" دریافت خواهید کرد.

نظرات 12 + ارسال نظر
ترنم سه‌شنبه 3 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:25

درود
جلسه ی این بار انجمن بسیار متفاوت تر از جلسات قبلی تشکیل شد و ما شاهد حضور دوستان جدیدی در جلسه ی اندیشه من- اندیشه تو شدیم.
حضور فراز بهزادی طلوعی زیباتر برای پیشبرد اهداف اصلی انجمن است.
و در جلسه ی اینده که با موضوع (فرجام زن ایرانی) با سخنرانی فراز بهزادی انجام میگیرد به اهداف اصلی انجمن نزدیک خواهیم شد و این تحقق با امدن و حضور دوباره فراز به جمع صمیمی و سبز اندیشه من اندیشه تو رابطه ای مستقیم و تنگاتنگ دارد.
به امید اینکه طراوت سبز زندگی و اگاهی انجمن بر تمامی ایران نقش ببندد.
در جلسه ی بعدی انجمن منتطر حضور سبز یکایک شما دوستان همیشه در صحنه هستیم.
بیاییم تا در تغییر اوضاع زندگیمیان و حرکت به سمت خود اگاهی و انسانیت
اولین قدم را برداریم و باور داشته باشم که زندگی و ایران ما در دست ما ساخته می شود.

آلنی چهارشنبه 4 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 09:41 http://alone-version.blogsky.com

من از دور دلنشین تر
تو از دور دلفریب تر
همین کافیست
تا همیشه از هم دور باشیم....


سبز باشی و بی کران

هادی نژاد پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 11:39 http://www.nagirom.blogfa.com

سلام با این مطلبی که از شریعتی در بالا نوشته اید فکر میکنم در حق مردان کم لطفی می کنید .مگه مردان امروزی چی برای خانمها کم می ذارن درسته در قبلاً به زنان اجحاف زیاد می شده ولی امروزه شکر خدا به ورود تلویزیون به خانه ها دیگه دوران مردسالاری بسر رسیده وخانمها همه کاره شده اند هر چی بگن هرچی بپوشند،هر دستوری بدن،هر چی بگن و مرد بیچاره هم بخره ،مرد بیچاره باید کار بکنه ،وام بگیره،هر خاکی تو سر خودش بکنه تا اولا خانم راضی باشه و ثانیاً زندگی رو بچرخونه
خیلی نمی گم می ترسم ناراحت بشین.انشاء الله با یه مطلب در همین مورد دروبلاگ این موضوع را جواب خواهم داد.

جناب آقای هادی نژاد
سلام
ضمن تشکر از نقدتون و ضمن دعوت از جنابعالی برای شرکت در جلسه ی مذکور لازم به توضیح است که در این پست قصد کم لطفی به آقایان را نداشته و نداریم.بلکه همه میدانیم که جملات گفته شده عین واقعیت چند سال پیش و حتی در بعضی از مناطق در سال های اخیر می باشد.
خوشحال می شویم اگر با حضور ارزشمندتون از نزدیک و بیش از این با شما تبادل اندیشه داشته باشیم.

کامران محمدی پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 12:13 http://www.tapanjere.blogfa.com

مرسی عزیز...

سارا میریحیایی پنج‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 18:53 http://sayeyesaray.blogfa.com

درود بردوستان با انگیزه و پر تلاشم

می دانم شما هم مثل تمامی انسانهای کره خاکی درگیری

دارید اما با اینهمه وظیفه اصلی ورسالت انسانیتان را بدون

چشم داشت انجام می دهید در آخر از فراز عزیز که می کوشد

برای آگاه شدن ما نسبت به جهان وتمامی عزیزانی که

همراهیش می کنند کمال تشکر را دارم و از دور نظاره گر

تلاشهایتان هستم.

سلام دوست عزیز
سپاس از لطف شما
نگاه از راه دور امیدوارانه ی شما به ما دلگرمی می دهد

الیاس سلیمی شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 02:04 http://dopapesi.blogfa.com

سلام.
خسته نباشید.
فضای وبلاگ بسیار خشک و خسته کننده است!
به پیشنهاد فراز وبلاگ رو به بچه های دانشگاه سمنان معرفی کردم و میکنم ولی تا حالا که برای بچه های مجمع اسلامی (مربوط به اصلاح طلبان) معرفی کردم دیدم که بیشتر از یک نگاه اجمالی و شاید از روی رو دربایستی استقبال دیگه ای نمیشه! فضای وبلاگ که اصولا و علی القاعده فضایی صمیمی است (بر خلاف سایت ها که فضایی رسمی دارند) تبدیل به فضای خشک گزارش نویسی شده! اون قدر که خود من هم کمتر حوصله ی خوندن گزارش ها رو دارم!

سارا میریحیایی دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 00:20 http://sayeyesaray.blogfa.com

سلامی به گرمی آفتاب به دوستان گرم جنوبی

از ابتدا که با وبلاگ "اندیشه من-اندیشه تو " آشنا شدم قصد داشتم که نظر خود را در مورد disign یا طراحی صفحه بازگو کنم البته صرفا به دلیل اینکه شاید بتونم کمک خیلی کوچکی کرده باشم چون disign مخصوصا در اینترنت نقش تاثیر گذاری دارد.باز هم مرا ببخشید من نظرم را به فراز عزیز گفتم منتهی گفت خودت مطرح کن .اگر فونت به صورت bold نباشد فکر میکنم بهتر باشد واضح تر بگم توپر نباشد. بین هر سطری فاصله داده شود خواناتر وزیباتر است و اگر تیترها با رنگ دیگری نوشته شود البته در همه جا تیتر رنگش یک جور باشد بهتر است واین وبلاگ به یک نظم وهماهنگی خاصی نیاز دارد خواننده کمی گیج میشود و حیف است چون مطالبش بسیار ارزنده ومفید است و کنار هم قرار گرفتن ساعت وتاریخ آن هم به این فاصله کم زیاد جالب نیست و اگر برای وبلاگتان قالب انتخاب کنید عالی میشود شما صفحه ای را در نظر بگیرید که فاقد کادر باشد با این همه یکی از بهترین وبلاگهایی بود که من سر زده بودم.
در آخر از تک تک اعضای این وبلاگ تشکر میکنم همین که انگیزه دارید خود دنیایی است .

پلیوار دوشنبه 9 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 05:19 http://hassanarbabi.blogfa.com

سلام
نه به روز
نه شبم
اسیر گرگ ومیش
توی برزخم
بیا ببین

مهدی ناصری چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 20:36 http://naseri17.blogfa.com/

خسته نباشید
پنجاه شصت درصد مطالب وبلاگ را خواندم. در هنگامه ای که بسیاری از شاعران، نویسندگان و افرادی که در حوزه ی هنر اسمی و رسمی دارند به کنج خانه پناه آورده اند و نهایت فعالیتی گروهی و گارکاهی و انجمنی ووو شان به دنیای مجازی محدود شده است تلاش و کوشش و انگیزه ی شما قابل تقدیر است و خسته نباشید.
من مطمئننا با خواندن مطالب این وبلاگ به شور و شوق و پویایی شما نرسیدم. توفیقی حاصل شد و دیشب در جمعتان بودم. فارغ از بحثی که مطرح بود همین با هم بودنتان و استقبالی که به نظر من کم نبود موجب شادی من شده است.
مطمئننا نقدهایی هم بر شما وارد است ولی بیشتر از نقد نیاز به توصیه هایی جهت حفظ و گسترش این همگرایی و ماندگاری و گسترش فعالیت تان همانطور که در برنامه تان است به دیگر شهرهای استان دارید.
گرچه هدف ابتدایی من دیداری با دوست نازنیم فراز بهزادی بود ولی بیشتر از اینها از حضور در جمعتان لذت بردم.
منتظر گزارش جلسه ی دیروز در این صفحه هستم و از شما سپاسگذارم لینک وبلاگ مرا گوشه ی وبلاگتان گذاشته اید.

سید مرتضی کراماتی چهارشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 23:21 http://www.demit.blogfa.com

سلام بانو
خرسند شدم از زیارت شما
استفاده کردم
مانا باش دوستان را سلام برسان

سارا میریحیایی سه‌شنبه 14 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 14:12 http://sayeyesaray.blogfa.com

با سلامی دوباره به دوستان نو اندیش

از اینکه نتوانستم در جلسه فرجام زن ایرانی شرکت کنم به دلیل دور بودن راه و درگیر بودن با امتحانات عذر میخواهم واگر شرایط فراهم بود حتما حضور پیدا میکردم به همین علت میخواستم اگر برایتان مقدور است لینک سخنرانی را در اختیار من و دوستان مشتاقم در تهران قرار دهید . منتظریم.
در آخر از معرفی یادداشتهای سارای در وبلاگتان کمال تشکر را دارم .

فریاد های سرخ جمعه 24 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 18:07 http://www.tashbadgenave.blogfa.com

سلام
/// فریاد های سرخ ///
خبری تحلیلی اجتماعی فرهنگی هنری ورزشی
سر بزنید
[گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد